Blog


Blog

Blog
6 DOBRIH RAZLOGA ZAŠTO DA TRENIRATE SA PRIJATELJEM (ILI VIŠE NJIH)

6 DOBRIH RAZLOGA ZAŠTO DA TRENIRATE SA PRIJATELJEM (ILI VIŠE NJIH)

Budimo realni, malo nas je Svevišnji obdario dovoljno čvrstim krakterom i sposobnošću da sami, bez ičije pomoći savladamo sve prepreke. Koliko god uporni bili, nekad posustanemo i potreban nam je neko ili nešto da nas “pogura” ka cilju. Kakav god taj cilj bio. Muškarcima je vazda potreban wingman. Odani prijatelj sa kim će podeliti i poslednju kap alkohola, koga će pozvati kada kola “ostave na putu”, s kim će zajedno psovati bivšu i nazivati je pogrdnim imenima (uz već pomenuti alkohlol)… Za devojke važi isto. Naročito onaj deo za bivše. Zaključak – mi smo društvena
Read More
Blog
TEGOVI JESU ZA DAME

TEGOVI JESU ZA DAME

Koliko ste puta u životu čuli tvrdnju da “žene ne treba da dižu tegove” iz ovih ili onih razloga? Naučne činjenice govore sasvim drugačije. Evo nekoliko razloga zašto bi dame trebalo da razmisle o uvođenju olimpijskog dizanja  tegova u redovne fitness aktivnosti. Unapredićete vašu telesnu kompoziciju Olimpijsko dizanje je posebno efektivno ako želite da izgubite masti i izgradite mišiće. I dame, nemojte da brinete to ne znači da ćete se nabildovati. Najveća korist olimpijskog dizanja je učestvovanje celog tela u pokretu sto rezultuje da telo gradi čiste mišiće. Steći cete pokretljivost i stabilnost Obe vežbe
Read More
Blog
TRENINGOM PROTIV DIJABETESA

TRENINGOM PROTIV DIJABETESA

Virus u obliku šećera pogađa u srce civilizacije… Niko nije bezbedan… Univerzalna Pekićeva metafora iz Besnila moze da se iskoristi i za bolest 21. veka – Dijabetes. No, da vidimo – Kako upokojiti vampira. Šta je dijabetes? Dijabetes mellitus ili šećerna bolest je oboljenje u kome je nivo glukoze (šećera) u krvi nastao zbog smanjenog lučenja insulina iznad normalnih vrednosti (>7,0mmol/L). Insulin je hormon koji luči pankreas i koji kontroliše nivo glukoze u krvi. Dva osnovna tipa dijabetesa su tip 1, odnosno insulin zavisni dijabetes mellitus i tip 2, odnosno insulin nezavisni dijabetes mellitus. Na
Read More
Blog
EFEKTI REDOVNE FIZIČKE AKTIVNOSTI

EFEKTI REDOVNE FIZIČKE AKTIVNOSTI

Redovne fizičke aktivnosti treba da budu sastavni deo aktivnog načina života i kulturnog trošenja slobodnog vremena. U svakodnevnom slobodnom vremenu najčešće se upražnjavaju: jutarnje vežbanje, pešačenje, lagano trčanje, vožnja bicikla, plivanje i druge aktivnosti u neposrednoj blizini mesta stanovanja. Mali procenat populacije (oko 10%) podvrgava se aktivnosti koja, pored isključivo zdrastvenog aspekta, može da obezbedi i dobru fizičku kondiciju. Ljudi se ne odlučuju da započnu vežbanje ili brzo odustaju od programa vežbi, jer im nije na adekvatan način objašnjen smisao vežbanja, a sam odabir aktivnosti zasniva se na broju otkucaja srca u minuti i drugim
Read More
Blog
CROSS trening

CROSS trening

Оd samog početka osnovni cilj CROSS metode treninga bio je da se kreira konkretan, svestran i raznolik fitnes program koji će povećati individualne sposobnosti za bolje suočavanje sa izazovima savremenog načina života. Osim raznolikosti i usmerenosti na celokupan psihofizički razvoj pojedinca. Ovaj program je prepoznatljiv i jedinstven sa svojim naglaskom na maksimalni neuroendokrini odgovor, razvoj snage, funkcionalni pokret i razvoj uspešne strategije prehrane. CROSS treningom aktiviraju se mnogi mišići i zglobovi i stavljaju se u funkciju različitim delovima tela, što se postiže specifičnim kretanjem kod kog se telo savija u tri osnovne ravni: frontalnoj, transverzalnoj
Read More
Blog
Vežbanje u trudnoći

Vežbanje u trudnoći

Uskoro na lokaciji NSF Autokomanda počinju grupni treninzi za trudnice i porodilje. Program vodi Danijela Banović, visoki sportski trener rekreacije i sertifikovani instruktor prenatal pilatesa. Zajedno sa njom, otkrivamo najčešća pitanja i odgovore, zablude i zabrinutosti mladih majki.   – Moje višegodišnje iskustvo u radu sa trudnicama, kao i sopstveno iskustvo kao majke, pomoglo mi je da otkrijem kakve promene žene doživljavaju u toku trudnoće i kako da te promene tretiramo, prihvatimo i na koji način da se ponašamo u novonastaloj situaciji – kaže Danijela.   – Koje su to promene koje se dešavaju tokom
Read More
Blog
Trening posle trudnoće

Trening posle trudnoće

Nakon devet meseci trudnoće i posle porođaja dolazi do velikih promena na skeletu. Postoji nekoliko situacija sa kojima se treba upoznati, znati da ih prepoznate i pravilno tretirate. A svakako, ispravan trening tokom, i nakon trudnoće se preporučuje. Postnatal pilates je namenjen ženama u periodu oporavka posle porođaja, kao i ženama koje žele da svom telu vrate kontrolu, balans, mobilnost i snagu.   Benefiti vežbanja nakon trudnoće: – mobilnost i stabilnost zglobova, kičme – rasterećenje lumbalnog dela leđa – revitalizacija mišića karličnog dna – zatvaranje dijastaze ako je ima – vraćanje balansa   Zdravstveni problemi
Read More
Blog
Šta ide prvo, kardio ili trening snage?

Šta ide prvo, kardio ili trening snage?

Jedna od najžustrijih rasprava u svetu fitnesa i zdravlja je upravo to…Da li je bolje raditi trening snage pre ili posle kardio treninga. Ako je cilj gubitak težine, prvo tegovi Studija Univerziteta u Tokiju iz 2007 godine je utvrdila da dizanje tegova pre kardio treninga u značajnoj meri pospešuje sagorevanje masti kasnije tokom kardio treninga ali jedino ukoliko je pauza između treninga snage i kardia oko 20 minuta. Do indentičnih rezultata došle su i studije iz 2009 godine, objavljena u Evropskom Magazinu Primenjene Fiziologije , kai i studija objavljena u Magazinu Nauka i Sport 2015.
Read More
Blog
Redovno vežbanje popravlja san

Redovno vežbanje popravlja san

Dobar san je ključan za zdrav život. Istraživači ukazuju da je, između ostalog, manjak sna povezan sa gojaznošću, smanjenim atletskim sposobnostima, povećanim rizikom od srčanog udara i šloga. Kako sve više ljudi spava malo ili nedovoljno kvalitetno problem spavanja je jedno od najvažnijih pitanja koje se postavlja u sferi zdravlja. Lek protiv lošeg spavanja koji se sve češće preporučuje jeste odlazak u teretanu i vežbanje. Da li je to zaista korisno? Aerobne vežbe mogu popraviti kvalitet spavanja, vitalnost i smanjiti depresiju U studiji iz 2010. godine grupa ljudi koji pate od insomnije ili lošeg kvaliteta
Read More
Blog
Koliko proteina bih trebao jesti?

Koliko proteina bih trebao jesti?

Proteini su važan deo zdrave i izbalansirane ishrane. Izuzetno su važni za oporavak svih vrsta tkiva, uključujući i mišiće, organe i imuni sistem. Pomažu varenju, zgrušnjavanju krvi, efikasnijem prenosu kiseonika do ćelija, pospešuju rast kose i noktiju. Sportisti, bodibilderi i fitnes entuzijasti moraju da unose više proteina kako bi oporavili telo od napornog treninga. Ukoliko želite da povećate mišićnu masu potrebno je da kombinujete trening snage sa zdravom i izbalansiranom ishranom koja uključuje i dovoljno proteina.  Osim unosa veće količine proteina trebalo bi jesti u redovnim intervalima. Kako biste imali najbolje rezultate treninga uključite proteine
Read More