Trening posle trudnoće

Trening posle trudnoće

Nakon devet meseci trudnoće i posle porođaja dolazi do velikih promena na skeletu. Postoji nekoliko situacija sa kojima se treba upoznati, znati da ih prepoznate i pravilno tretirate. A svakako, ispravan trening tokom, i nakon trudnoće se preporučuje. Postnatal pilates je namenjen ženama u periodu oporavka posle porođaja, kao i ženama koje žele da svom telu vrate kontrolu, balans, mobilnost i snagu.

 

Benefiti vežbanja nakon trudnoće:

– mobilnost i stabilnost zglobova, kičme

– rasterećenje lumbalnog dela leđa

– revitalizacija mišića karličnog dna

– zatvaranje dijastaze ako je ima

– vraćanje balansa

 

Zdravstveni problemi koji mogu da nastanu i saveti kako da se otklone:

Abdominalna dijastaza

Slabost i razdvajanje mišića pravog trbušnog zida. Nastaje  u toku trudnoće i nakon prođaja. Veliki estetski, zdravstveni i funkcionalni problem. Stomak izgleda kao da se žena nije porodila. Može biti preduslov za nastajanje hernije, bolova u lumbalnom delu kičme, prolapsa organa, bolova u abdomenu i karlici.

Slabljenje mišića karličnog dna

Usled povećanja težine i promene težišta tela, dolazi do disfunkcije mišića karličnog dna. Problemi.koji nastaju usled toga: inkontinencija ili nevoljno mokrenje, prolaps organa male karlice. Preporuka: vežbe za karlični pojas, karlično dno, Kegel, tretmani elektrostimulacije.

Razdvajanje pubične kosti

Pubična simfiza je spoj dve kosti na prednjoj strani karlice do čijeg razdvajanja može doći u toku trudnoće i porođaja. Manifestuje se bolom u prednjem delu karlice, kukovima, preponama i donjem stomaku. Najviše se primećuje kod oslonca na jednu.nogu i pri hodanju, kod naglih pokreta donjih ekstremiteta. Preporuka: mirovanje, analgetici, mider.

 

Danijela Banović

Visoki sportski trener rekreacije

Sertifikovani instruktor prenatal pilatesa