Šta ide prvo, kardio ili trening snage?

Šta ide prvo, kardio ili trening snage?

Jedna od najžustrijih rasprava u svetu fitnesa i zdravlja je upravo to…Da li je bolje raditi trening snage pre ili posle kardio treninga.

Ako je cilj gubitak težine, prvo tegovi

Studija Univerziteta u Tokiju iz 2007 godine je utvrdila da dizanje tegova pre kardio treninga u značajnoj meri pospešuje sagorevanje masti kasnije tokom kardio treninga ali jedino ukoliko je pauza između treninga snage i kardia oko 20 minuta.

Do indentičnih rezultata došle su i studije iz 2009 godine, objavljena u Evropskom Magazinu Primenjene Fiziologije , kai i studija objavljena u Magazinu Nauka i Sport 2015. godine.

Istraživanja su jasna, ukoliko želite da  sagorite masti radite trening snage pre kardia.

Ukoliko želite da izgradite snagu…prvo tegovi

Ukoliko pitate bilo kog bildera da li da radite kardio pre treninga snage svi će vam reći da to nikako ne činite, da će vas kardio trening iscrpeti i da ćete se nakon toga osećati kao slabić u teretani. Istraživanja, čini se da potvrđuju ovakav zaključak.

Jedna studija iz 2009. godine, rađena na kajakašima otkrila je da su značajno poboljšali mišićnu snagu i aerobni kapacitet kada su pre kardio treninga radili trening snage.

Druga studija iz 2014. godine je došla do istog zaključka, a takođe je utvrdila da subjekti grupe koja je tokom 24 nedelje istraživanja radila kardio pre treninga snage mogu uraditi značajno manji broj ponavljanja od grupe koja je prvo radila trening snage.

Za kondiciju…prvo kardio trening.

Ukoliko vam je primaran cilj da steknete ili zadržite kondiciju najbolje bi bilo da radite kardio trening prvo.

Studija iz 2005. godine objavljena u Britanskom Magazinu Sportske Medicine ustanovila je kružni trening snage nakon kardio treninga u značajnoj meri povećava aerobni kapacitet nego ako se radi obrnuto.

Ovo važi za mlađe, dok kod starijih osoba trening snage bi trebalo da se radi prvo.

Za poboljšanje zdravlja, zavisi (ali verovatno tegovi prvo)

Za starije osobe preporučeno je da se prvo radi trening snage. Takođe i za one, bilo kojih godina,  kojima manjka snaga predlaže se da trening snage bude prvi a nakon toga kardio. Trening snage pre kardia se takođe preporučuje osobama koje pate od dijabetesa, jer će im ovakav način treninga stabilizovati nivo šećera u krvi tokom celog treninga.

Za mlađe kojima je u prvom planu kondicija kardio trening bi trebalo da bude prvi.