Redovno vežbanje popravlja san

Redovno vežbanje popravlja san

Dobar san je ključan za zdrav život. Istraživači ukazuju da je, između ostalog, manjak sna povezan sa gojaznošću, smanjenim atletskim sposobnostima, povećanim rizikom od srčanog udara i šloga. Kako sve više ljudi spava malo ili nedovoljno kvalitetno problem spavanja je jedno od najvažnijih pitanja koje se postavlja u sferi zdravlja. Lek protiv lošeg spavanja koji se sve češće preporučuje jeste odlazak u teretanu i vežbanje. Da li je to zaista korisno?

Aerobne vežbe mogu popraviti kvalitet spavanja, vitalnost i smanjiti depresiju

U studiji iz 2010. godine grupa ljudi koji pate od insomnije ili lošeg kvaliteta sna su podvrgnuti aerobnim vežbama četiri puta nedeljno. Rezultat je bio taj da su subjekti od „loših spavača“ postali „dobri spavači“ prema anketi koju su oni sami popunjavali. Oni su,takođe, u značajnoj meri smanjili pospanost preko dana, bili su manje depresivni i osećali su se vitalnije kao posledica redovnog treninga.

Vežbanje utiće na smanjenje opstruktivne apneje u snu

Opstruktivna apneja je poremećaj koji uzrokuje periodične zastoje u disanju kod osobe prilikom spavanja. Osobe koje pate od ovog poremećaja intenzivno hrču i imaju loš kvalitet sna, a velika većina oseća iscrpljenost tokom celog dana iako su spavali dugo vremena. Analiza iz 2014. godine pokazuje da redovan trening značajno smanjuje efekte opstruktivne apneje, a takođe utiče i na smanjenje pospanosti tokom dana.

Redovan trening može smanjiti vreme koje je potrebno da se zaspi

Studija iz 2012. godine je utvrdila da je osobe koje redovno vežbaju upadaju u san znatno brže od onih koji nemaju takvu fizičku aktivnost. Nemogućnost da se brzo zaspi je inače najčešći razlog insomnije tako da je ovo značajno otkriće.

Umereni do intenzivni aerobni trening smanjuje insomniju povezanu sa anksioznošću

Insomnija, nesposobnost da se zaspe, može biti uzrokovana fizičkim, ali isto tako i psihološkim faktorima, kao i njihovom kombinacijom. Studija iz 2010. godine je otkrila da umeren do intenzivan aerobni trening, naročito, utiče na smanjenje anksioznosti pre spavanja što za posledicu ima lakše zaspivanje, a takođe i poboljšava kvalitet sna.

Da odgovorimo na pitanje sa početka, DA, redovno vežbanje može samo dobro da utiče na dužinu i kvalitet sna. Ukoliko imate problem da zaspete noću, a preko dana se osećate neispavano i iscrpljeno redovno vežbanje može biti rešenje za vaš problem.