Fizička forma, prvi vidljivi rezultati

Vreme potrebno da postignete određeni rezultat kada je fitnes u pitanju zavisi od vaših ciljeva: da li želite da popravite snagu, radite na izdržljivosti, ili da skinete kilograme…

 

Trenutni nivo vaše fizičke forme, kao i tip treninga koji odaberete, važni su faktori u sticanju forme i od njih zavisi i vreme koje je potrebno za dostizanje cilja. Početniku koji želi da se spremi da istrči 5 km biće potrebno manje vremena da uđe u formu od nekoga ko se sprema za prvi maraton.

 

Ako tek počinjete da vežbate, osetićete već nakon dve nedelje benefite – na primer, manje ćete se zamarati dok se penjete stepenicama. Ako ste van forme i niste vežbali poslednjih 10 godina, biće vam potrebno oko dva meseca redovnog treniranja kako biste videli prve rezultate koji će vas dodatno motivisati. Ukoliko nastavite da vežbate, nakon šest nedelja neke promene će biti uočljive, a nakon tri do četiri meseca osetićete napredak i na polju zdravlja i na polju fitnesa.

 

Jedna studija obuhvatila je odrasle koji nisu bili u formi i tokom devet meseci posmatrala njihove pripreme za polumaraton i maraton. Na kraju programa, jedan od najočiglednijih rezultata jeste da su učesnici poboljšali aerobni kapacitet, tzv. VO2 max, za 24%.  Ukoliko ste u dobroj kardio formi i želite da bezbedno dižete veće težine, biće vam potrebno oko tri meseca da to postignete. Ako ste početnik, niste značajno gojazni i želite da oblikujete i zategnete u potpunosti telo, biće vam potrebno 12 meseci redovnog vežbanja i izbalansirane ishrane kako bi vaša figura bila lepo oblikovana.

 

Ako redovno vežbate i želite malo više ili bolje, onda je moguće postići brze rezultate. HIIT programi (visokog intenziteta) mogu pomoći da brže dođete do forme. Vežbe koje aktiviraju više mišićnih grupa pomoći će vam da u kraćem roku postignete dobre rezultate. Pliometrijski treninzi odlično utiču na kondiciju, srčani puls, izgradnju mišića i unapređuju efikasnost pokreta tela, što doprinosi da smo snažniji i otporniji na povrede. Pre svega, najvažnija je redovnost. Bićete zadivljeni kojom brzinom ćete dostići formu ukoliko ne preskačete treninge i kontinuirano radite na jačanju svoga tela. Da biste postigli dobru fizičku formu, potrebna je jaka volja, upornost, plan i cilj na duže staze.



App Icon on website
Preuzmite aplikaciju
Preuzmite našu aplikaciju za članove i sve potrebne informacije ćete imati u svom telefonu.
Budite u kontaktu sa svojim klubom, proveravajte nalog i rezervišite trenige u pokretu.