Da li mi je potreban personalni trener?

Sve više ljudi poslednjih godina opredeljuje se za programe vežbanja uz personalne (lične) trenere. Na pitanje da li ti je potreban lični trener, naš odgovor je DA ako se pronalaziš u bilo kojoj od sledećih tvrdnji.

 

POTPUNI SAM POČETNIK I NE ZNAM ODAKLE DA POČNEM.
Personalni trener će te uputiti da odabereš tip treninga koji tebi najviše odgovara. Izradiće plan vežbanja prilagođen tvojim potrebama i ciljevima. Pažljivo će te uputiti kako pravilno da izvedeš svaku od vežbi. Ovo je posebno važno kako bi se izbegle povrede, ali i povećala efikasnost vežbanja. Lični trener zna koju težinu treba da dižeš u teretani, koliko ponavljanja treba da uradiš, kolike pauze treba da praviš… ali i kako pravilno da se hraniš, koliko tečnosti da piješ…

 

ŽELIM DA NAUČIM DA PRAVILNO IZVODIM VEŽBE I/ILI DA SE OBUČIM DA SAMOSTALNO VEŽBAM.
Ako ne vežbaš pravilno, teško ćeš postići željeni cilj. Rad sa ličnim trenerom je proces edukacije i jednog dana možeš steći dovoljno znanja da samostalno nastaviš da vežbaš. Trener će ti pokazati različite vežbe koje pogađaju određene mišićne grupe. Tokom rada sa personalnim trenerom učićeš o mišićima, kako oni rade i šta je potrebno da bi se aktivirali, ojačali…

 

ŽELIM DA VEŽBAM, ALI NEMAM DOVOLJNO JAKU MOTIVACIJU DA POČNEM I/ILI ISTRAJEM U TOME.
Lični trener će odabrati za tebe vežbe koje će stimulisati određene fiziološke procese i oslobađanje veće količine endorfina. Ovo će ti popraviti raspoloženje i dati ti dodatnu snagu i motiv da vežbaš. Dobar personalni trener pripremiće te da daš sve od sebe i pomeriš granice. Samim tim što ćeš svom treneru podnositi izveštaj o tome da li su ti se navike u ishrani, na primer, izmenile, odgovornije ćeš svemu pristupiti. Dobar lični trener osmisliće treninge na koje ćeš rado ići i tako steći rutinu i naviku u vežbanju.

 

REDOVNO VEŽBAM, ALI REZULTATI IZOSTAJU.
Zajedno sa personalnim trenerom analiziraćeš dosadašnje treninge i uočiti koje propuste si pravio. Lični trener će ti pomoći da kreiraš efikasan trening, pratiće tvoj napredak i usmeravati te dalje ka novim ciljevima i načinima da ih ostvariš. Čak i ako si izuzetno iskusan vežbač, lični trener uvek ima čemu da te nauči. Recimo da ti je cilj da smršaš i tvoj fokus je na kardio
treninzima, ali ne uspevaš u tome. Možda ti u ostvarenju cilja nedostaju upravo vežbe snage ili vežbe za kor – to će najbolje uočiti tvoj trener.

 

NE UMEM DA POSTAVIM REALNE CILJEVE.
Šta želiš da postigneš treninzima? Da li imaš specifičan cilj? Priznajemo da nije lako postaviti ciljeve, ali je izuzetno važno da definišeš zbog čega vežbaš. Bilo bi sjajno da posle prvog treninga dostigneš željenu figuru, ali je to nemoguće. Personalni trener će ti pomoći svojim znanjem i umećem da postaviš realne i ostvarive ciljeve u određenom vremenskom roku.

 

DOSADILI SU MI TRENINZI. POTREBAN MI JE IZAZOV.
Dobar personalni trener zna da osmisli plan tvog vežbanja tako da bude izazovan baš za tebe i guraće te ka uspehu više nego što možeš samog sebe. Otkriće ti nove dimanzije vežbanja, uputiti te na različite sprave ili rekvizite. Jedna studija pokazala je da vežbači uz lične trenere postižu 30% bolje rezultate. Možda će ti otkriti takmičenja za koja nisi znao. Personalni trener postaje tvoj savetnik i saveznik.

 

NE MOGU DA STIGNEM REDOVNO NA TRENINGE PORED DRUGIH OBAVEZA.
Rad sa personalnim trenerom ne mora da podrazumeva odlazak u fitnes centar. Trening može da se organizuje u tvom domu ili u obližnjem parku ili tamo gde se dogovoriš sa svojim trenerom. To je još jedna prednost rada sa personalnim trenerom – jer su mesto i vreme treninga fleksibilni. Samim tim što ćeš zakazati termin i mesto za vežbanje sa trenerom, imaćeš veću odgovornost, a vremenom ćeš bolje organizovati i druge aktivnosti. Dobar lični trener razume obaveze svog klijenta i tome prilagođava termine, mesto i tip treninga.

 

IMAM SPECIFIČNU POVREDU/ZDRAVSTVENI PROBLEM.
Najvažnije je da se prvo konsultuješ sa svojim lekarom u vezi sa fizičkom aktivnošću. Kada ti lekar ili fizikalni terapeut daju zeleno svetlo, na scenu stupa personalni trener. Izuzetno je važno da odabranog trenera informišeš o povredi i/ili zdravstvenom problemu sa kojim živiš, kao i o lekovima koje uzimaš, ako su deo tvoje terapije. U skladu sa tim, personalni trener kreiraće plan vežbanja samo za tebe tako da se izbegne svaki rizik po tvoje zdravlje. U ovom slučaju bitno je i da proveriš da li trener ima iskustva u radu sa ljudima sa posebnim potrebama.

 

PRIPREMAM SE ZA ODREĐENI SPORT/KONKRETAN SPORTSKI DOGAĐAJ.
Baviš se određenim sportom i želiš da unaprediš svoje sposobnosti ili ti predstoji važan sportski događaj. Lični trener će osmisliti program treninga u skladu sa tim i uklopiti ga u tvoj postojeći sistem treniranja, vodeći računa da se ne pretreniraš i da imaš dovoljno vremena za odmor i oporavak. Bez obzira da li si golfer, trkač, biciklista, košarkaš, bodibilder… personalni trener može itekako da doprinese tvojim sportskim uspesima.

 

Neki bi rekli da je rad sa ličnim trenerom postala moda, međutim, rezultati pokazuju zašto su personalni treneri sve popularniji. U jednom istraživanju učestvovalo je 129 volontera starosti od 20 do 65 godina i svakome je dodeljen lični trener sa kojim su radili 10 nedelja. Svi učesnici su anketirani i svrstani u pet kategorija prema fizičkoj spremnosti i motivisanosti za napredovanje pre toga. Njih 27 već je u startu bilo na najvišem stepenu lestvice, ali nijedan od njih nije pokazao lošije rezultate nakon rada sa ličnim trenerom. Od preostalih 102, čak 60% njih popelo se u narednu kategoriju. Značajan napredak za čak dve kategorije pokazalo je 13 učesnika. Samo 27 učesnika u studiji ostalo je na istom nivou, a samo jedan je imao lošije rezultate nakon desetonedeljnog rada sa personalnim trenerom. Studija je donela zaključak da individualni treninzi sa ličnim trenerom jesu izuzetno efikasna metoda kojom vežbači stiču veću motivisanost i postižu odlične rezultate.



App Icon on website
Preuzmite aplikaciju
Preuzmite našu aplikaciju za članove i sve potrebne informacije ćete imati u svom telefonu.
Budite u kontaktu sa svojim klubom, proveravajte nalog i rezervišite trenige u pokretu.