Zašto je vežbanje na otvorenom sve popularnije

 
 

Znamo da je redovna fizička aktivnost važna za naše zdravlje. Međutim, vežbanje na otvorenom, u prirodi, poznato i kao zeleno vežbanje, višestruko poboljšava rezultate i unapređuje i fizičko i mentalno zdravlje. Vežbanje pod vedrim nebom nije bez razloga postalo trend u svetu. Evo nekoliko najvažnijih razloga zašto je to tako.

 

DOSTUPNOST

 

Majka Priroda radi non-stop, tokom cele godine. Treba samo da odvojite vreme i izađete napolje. Obližnji park, travnjak između zgrada, obala reke ili jezera… lako postaju vežbališta.

 

DODATNE DOZE VITAMINA D

 

Zeleno vežbanje odličan je način da svoje telo osvežite dodatnim količinama vitamina. Da bi se ovo pistiglo, treba provesti bar 15 minuta na sunčevoj svetlosti svaki drugi dan. Zašto je ovaj vitamin važan? Vitamin D ima značajnu ulogu u regulaciji nivoa kalcijuma i održavanju zdravlja kostiju. Učestvuje u sintezi proteina i regeneraciji ćelija. Ovaj vitamin zadužen je i za balans hormona u organizmu. Neka istraživanja dovode ga u vezu sa gubitkom masnih naslaga. Nedostatak vitamina D dovodi do krtih kostiju, osteoporoze, rahitisa. Manjak ovog vitamina povećava rizik od autoimunih bolesti. Takođe, njegov deficit može uticati na mentalni umor, loše raspoloženje i depresiju.

 

JAČI IMUNITET

 

Dokazano je veća količina vitamina D u telu – obezbeđuje jači imuni sistem. Vitamin D ima značajnu ulogu u borbi protiv respiratornih infekcija. Ima li boljeg trenutka da se opredlite za vežbanje na otvorenom? Outdoor aktivnosti mogu biti hitna pomoć našem imunitetu.

 

 

VIŠE ENERGIJE

 

Vazduh, nebo, zemlja, sunce, vetar daće vam dodatnu enegiju. Ljudi koji provode vreme u prirodi motivisaniji su da ostvaruju ciljeve, ne samo u sportu, već i u svakodnevnim izazovima. Zelena fizička aktivnost snižava krvi pritisak i puls, pa vežbanje napolju doživljavamo manje napornim od onog u zatvorenom prostoru. To nas ohrabruje da pomeramo svoje granice i idemo ka boljim
performansama, da duže i kvalitetnije vežbamo. Naučnici tvrde da samo 20 minuta provedenih u prirodi može da nas razmrda poput šoljice kafe. Oporavak od psihičkog i fizičkog umora brži je na svežem vazduhu. Vežbanje na otvorenom učiniće da se osećamo odmornijima. Sunčeva svetlost stimuliše stvaranje energije u mišićima, a veća količina kiseonika oporavlja organizam.

 

MANJE STRESA I NAPETOSTI

 

Prirodno okruženje umiruje čoveka. Nivo kortizola, hormona stresa, smanjuje se tokom boravka i vežbanja u prirodi. Veća koncentracija kiseonika čini misli bistrijim. Prirodno svetlo, sunčevi zraci i bogatsvo boja povećavaju nivo seratonina, hormona sreće, u organizmu. Outdoor aktivnosti snižavaju stres više od vežbanja u teretani. Studije su ustanovile da trčanje u prirodi poboljšava raspoloženje za čak 27% i snižava stres za 14%. Aerobne vežbe u zatvorenom ublažavaju stres za 7%. Ljudi koji vežbaju na otvorenom manje su napeti i ljuti.

 

BOLJE RASPOLOŽENJE

 

Nivo sreće raste za čak 50% kada treniramo na otvorenom u odnosu na vežbanje u zatvorenim prostorima. Blagodeti boravka u prirodi pobuđuju želju da češće i više budemo napolju.

 

BOLJE RASPOLOŽENJE

 

Nivo sreće raste za čak 50% kada treniramo na otvorenom u odnosu na vežbanje u zatvorenim prostorima. Blagodeti boravka u prirodi pobuđuju želju da češće i više budemo napolju.

 

KVALITETNIJI SAN

 

Naše telo ima svoj unutrašnji sat koji reguliše naše svakodnevne aktivnosti, Da bi radio kako treba, potrebno je „nahraniti“ ćelije organizma prirodnom svetlošću. Zato je neophodno provoditi što više vremena napolju. Svež vazduh i redovna fizička aktivnost na otvorenom pomažu da brže zaspimo i kvalitetnije spavamo.

 

BOLJA KOORDINACIJA, RAVNOTEŽA I MOBILNOST

 

Zeleno vežbanje često podrazumeva korišćenje sopstvene težine – čime se aktivira veći broj zglobova i mišića. Kretanje po neravnom tlu takođe angažuje više mišićnih grupa, pa se pokret prenosi na celo telo. Na ovaj način pospešujemo koordinaciju, mobilnost i ravnotežu.

 

KONCENTRACIJA I PAMĆENJE

 

Kretanje u prirodi zahteva bolju koncentraciju i dodatno angažovanje uma nego kad vežbamo u zatvorenom i dobro poznatom prostoru. Fizička aktivnost u prirodi poboljšaće pamćejne za 20%.
Trenirajući na otvorenom trošimo više kalorija (otpor vetra, vrućina ili hladnoća iziskuju dodatni napor tela i veću potrošnju energije). Bolja motivisanost, više energije, kvalitetniji san i bolje raspoloženje kao posledice fizičke aktivnosti u prirodi brže i lakše će nas dovesti do vitke linije i bolje psihofizicke forme. Parkovi, sportski tereni, pešačke staze, kej, stepenice, ali i terase na krovovima zgrada mogu lako postati vežbaonice na otvorenom. Stučnjaci preporučuju bar 120 minuta vežbanja u prirodi nedeljno, za postizanje najboljih rezultata potrebno je da budemo napolju aktivni 300 minuta nedeljno. Dobra forma, zdravlje kao i pozitivno raspoloženje su preduslovi dugovecnosti i kvalitetnijeg zivota.

 



Preuzmite aplikaciju
Preuzmite našu aplikaciju za članove i sve potrebne informacije ćete imati u svom telefonu.
Budite u kontaktu sa svojim klubom, proveravajte nalog i rezervišite trenige u pokretu.