Benefiti masaže

Opšte je poznato da je bilo kakva vrsta masaže iskustvo kome se unapred radujemo, nakon napornog radnog perioda. Ako uđete u redovnu rutinu i učinite masažu redovnim delom svog života, to će dovesto do brojnih fizičkih i emocionalnih benefita, jer postoji nekoliko vrsta masaža, od terapije dubokih tkiva do tzv. švedskih tretmana koji mogu biti od velike koristi za vaše telo i um. Takve masaže će vas opustiti, razbistriti misli, ali i će takođe delovati na specifičan problem na vašem telu.

 

Pod redovnom rutinom odlaska na masaže fizioterapeuti podrazumeju jednu masažu nedeljno, ili barem jednu u dve nedelje. Naravno, ja sam dugo, kao i mnogi, mislila „Ma, ko ima vremena da ide na masažu svake nedelje?” Sve dok nisam otišla na svoju prvu masažu. Od tad sam redovna mušterija, svake nedelje.

 

1. Masaža olakšava bol

 

Prilikom masaže, fizioterapeut se koncentriše na cirkulaciju u ukočenim mišićima i specifičnim problematičnim područjima. Za mene su to leđa i ramena, jer ja radim u kancelariji, za računarom. Kada ne sedim za računarom, obično cirkulišem na različitim spratovima svoje firme, tako da imam dosta napetosti u mišićima listova. O tome sam pre masaže razgovarala sa svojim fizioterapeutom, i on se koncentrisao na ta područja. Ukoliko se bavite sportom ili imate artitis, masaža može ublažiti bolove izazvane njima. Uz to, pićete manje lekova protiv bolova ako redovno idete na masažu.

 

2. Popravlja imunitet

 

Ovo se dešava jer pri stresnim situacijama, naš organizam proizvodi hormon stresa, kortizol, koji je bukvalno otrov za naše telo i slabi imunitet našeg tela. Masažom možete smanjiti stres, što će smanjiti koncentraciju stresnih hormona koji štete otpornosti organizma i time ojačati imunitet svog tela, što je neverovatno korisno na duže staze.

 

3. Pomaže kod nesanice

 

Većina stanovnika industrijalizovanih zemalja pati od nesanice, nedostatka sna ili sna koji nije dovoljno okrepljujući. Sve to nepovoljno utiče na fiziologiju, čini organizam podložnijim upalama i zarazama te pojačava osetljivost na fizičku bol. Bez dovoljno sna, telo se ne može odmoriti i dobiti priliku za oporavak od stresne svadodnevnice. Ja lično imam dovoljno vremena da svakodnevno ugrabim 8 sati sna, ali vrlo često se probudim umornija nego što sam legla.

 

Govorila sam sebi da je to zato što mi treba više od 8 sati ponekad, ali to prosto nije tačno, 8 sati je dovoljno. Fizioterapeut mi je rekao da se to dešava jer su mišići napeti toliko da san ne može da ih opusti i odmori. Redovni odlasci na masaže pospešili su dobar san, jer su mi opustili mišiće, ublažili bol i smirili um.

 

NSF Sportska masaža

4. Isceljuje bolne mišiće

 

Masaža pomaže kod napetih i bolnih mišića, u kojima se, zbog umora, nakupila mlečna kiselina. Fizioterapeut mi je rekao nešto o tome, pa sam istražila to kada sam došla kući. Istraživanje je ukazalo na neočekivani analgetski mehanizam masaže, pred vrlo poznatog lekovitog učinka dodira na bolne mišiće. Jedanaest osoba je pristalo na napornu vožnju biciklom uzbrdo, od čega su im se mišići iscrpeli i počeli ih boleti.

 

Deset minuta nakon vežbe, maseri su svakom učesniku izmasirali samo jednu nogu, a drugu pustili da se spontano oporavlja. Merenja izvršena nakon toga otkrila su velike razlike između masiranih i nemasiranih nogu. U masiranima je pronađeno 30 posto više molekula PGC-1 alpha, koja pospešuje oporavak mišićnih stanica.

 

5. Uklanja napetost mišića

 

Brojne aktivnosti zahtevaju zauzimanje neprirodnih položaja, koji izazivaju napetost mišića. Ljudi nisu stvoreni da sede za stolom osam sati dnevno, što je situacija u kojoj je većina nas. Napetost koju neprirodan položaj izaziva nije samo fizički neugodna nego slabi i mentalne sposobnosti. Osećaj stalne napetosti, čak i blage, pridonosi hroničnim hormonskim, biohemijskim i neurološkim tegobama. Stalna napetost mišića otežava krvotok i dopremu hranjivih materija do organa i tkiva.

 

Masaža snižava koncentraciju hormona stresa i razgrađuje napetost, dovodeći telo u stanje ravnoteže. Meni su redovne masaže umnogome „skratilo dan“, tj. Učinilo je da mi se radni dan od 8 sati ne čini kao radni dan od 88 sati.

 

6. Ublažava glavobolje

 

Kada sam otišla na prvu masažu, nisam ni pominjala svoje stalne glavobolje, jer nisam mislila da je to bilo kako rešivo masažom. Kada me je fizioterapeut pitao da li patim od glavobolja, odgovorila sam „Da, ali to je od računara“. On mi je rekao da je moguće da je on računara, ali je takođe vrlo moguće da je su moje konstantne glavobolje izazvane napetošću u mišićima ramena i vrata.

 

Kritične tačke na ramenima i na vratu prenose bol u glavu. Stoga, smanjivanjem napetosti na kritičnim tačkama gde je tkivo zgrčeno, ublažavamo i glavobolju. Prvo sam mislila da to apsolutno nije moguće, ali nakon nekoliko tretmana, shvatila sam da je istina. Glavobolje su nestale, imala sam samo problema sa „umornim“ očima. Taj problem sam rešila tako što sam nabavila naočare za vid koje štite od štetnog uticaja računara, i to je rešeno.

 

Ukoliko se dvoumite da li da odete na masažu, dajte joj šansu. Ja sam na početku bila skaptična, I razmišljala sam o tome da li je žrtvovanje sat ili dva svake nedelje vredno I da li će se isplatiti. Shvatila sam da jeste kada sam u nedelju izašla iz salona za masažu I sela u svoj auto. Već tad sam se radovala sledećoj nedelji. Nakon napornih 7 radnih dana, I nakon svih obaveza I kod kuće I na poslu, uzeti dva sata za sebe I za brigu o svom telu je neverovatno opuštajuće.