Hatha Yoga

Hatha Yoga

Šta je Hatha Yoga?

Kao najrasprostranjeniji vid joge u svetu Hatha se odnosi na praktikovanje joga položaja (asana), vežbi disanja (pranayama) i tehnika opuštanja, tako da se različiti stilovi joge (Ashtanga, Vinyasa,
Bikram, power joga…) mogu svrstati pod Hatha jogu.

Reč „Hatha“ na Sanskritu znači snažan, jak. „Ha“ predstavlja Sunce i mušku ekstrovertnu energiju, dok „Tha“ simbolizuje Mesec i pasivnu, introvertnu žensku energiju.

Pokreti su umerenog intenziteta, a cilj je dovesti u ravnotežu telo i duh, zbog čega je Hatha joga idealna za sve početnike u bavljenju jogom. Osim praktikovanja poza (asana), akcenat se stavlja i na disanje i meditaciju.

Benefiti Hatha Yoge

Osnovni cilj Hatha joge je da poboljša zdravlje kako tela tako i uma i da dozvoli energiji da se slobodno kreće. Vežbanjem joga položaja (asana) povećavamo snagu i fleksibilnost tela, pritom se oslobađajući tenzije.

Povećanje fleksibilnosti– fleksibilnost nam omogućava da koristimo maksimum snage mišića, smanjuje rizik od povreda i jača zglobove.

Smanjuje stres– ovo se može primetiti već nakon prvog časa. Način na koji dišemo za vreme treninga stimuliše parasimpatički nervni sistem, digestivni trakt i usporava puls.

Ojačava i oblikuje telo– prilikom vežbanja Hatha yoge koristimo sopstvenu težinu tela, što je idealno za jačanje i tonus mišića.

Jača imuni sistem– izvođenjem poza (asana) stimuliše se limfni sistem i ubrzava izbacivanje toksina iz organizma. Ovo pomaže telu da se bori protiv infekcija i bolest i generalno unapređuje zdravlje.

Popravlja raspoloženje– praktikovanje Hatha joge doprinosi smanjenju anksioznosti i depresije, što su potvrdile mnoge naučne studije.

Poboljšava kognitivne funkcije– praktikovanjem Hatha joge poboljšava se koncentracija i pamćenje.

Koriguje i ispravlja deformitete kičmenog stuba– Hatha joga utiče na očuvanje i jačanje gustine kostiju što je čini idealnom preventivom za osteoporozu.