Gym-thumbs-up

5 razloga zašto i preko leta treba ići u teretanu

S visokim temperaturama, mnogi se odlučuju da teretanu zamene drugim vrstama aktivnosti, najčešće na otvorenom, poput trčanja, vožnje bicikla i sl. Ipak, leto nije period u godini kada biste trebali prestati vežbati u teretani, baš kao ni jedno drugo vreme u godini. Naime, trening snage koji odradite u teretani teško je zameniti bilo kojom drugom vrstom aktivnosti koju ćete raditi na otvorenom. Stoga, ako i dalje niste sigurni želite li nastaviti vežbati u teretani i preko leta, donosimo vam 5 razloga zašto ostati u teretani i tokom letnjih mjeseci:

Mišići tope mast, čak i kada mirujete

Aerobna aktivnost pomaže u povećanoj potrošnji kalorija, ali metabolizam je onaj koji igra važnu ulogu u načinu na koji se hrana pretvara u energiju. Osobe s većom mišićnom masom imaju i pojačanu energetsku potrošnju, čak i u stanju mirovanja. Sa starenjem, metabolizam se prirodno usporava, što postupno vodi do nakupljanja viška kilograma. Održavanje mišićnog tkiva je odličan način da se održi balans sa nakupljanjem viška kilograma i masnog tkiva, a što se ranije počne raditi na očuvanju i povećanju mišićne mase (što se postiže treningom snage), to će i u kasnije u životu biti lakše održavati mišićnu masu.

Izgradnja mišića pomaže u očuvanju zdravlja kostiju

Sa starenjem, propadanje kostiju je gotovo neizbežno, posebno kod žena u menopauzi. To dovodi do veće krhkosti kostiju i veće opasnosti od lomova, što smanjuje i mogućnost bavljenja fizičkim aktivnostima. Trening snage, dokazano je i potvrđeno nizom studija, pomaže u jačanju kostiju i smanjenju rizika od nastanka povreda. Kod osoba koje redovno rade trening snage, primetna je i poboljšana ravnoteža i veća ukupna snaga, što takođe pomaže u prevenciji povreda.

Jačanje mišića poboljšava ravnotežu

Osim u sprečavanju povreda poboljšana ravnoteža poboljšava kvalitet života i u drugim segmentima. Ravnoteža je bitna u svim svakodnevnim aktivnostima, od nošenja kesa iz supermarketa, penjanja uz stepenice ili sličnim svakodnevnim poslovima i radnjama. Trening snage je vrsta aktivnosti koja pomaže i olakšava ove radnje, posebno kod starijih osoba, što je izrazito bitno za kvalitet njihovog života.

Prevencija bolesti

Trening snage, dokazano ima niz pozitivnih zdravstvenih učinaka, uključujući smanjenje rizika od razvoja kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa. Ako se trening snage sprovodi redovno, tekom cele godine, telo će odgovarati pozitivno, a između ostaloga, imunitet će biti ojačan tkom cele godine, a što je posebno važno u periodu nakon leta kada su mnogi skloni prehladama i bolestima. Takođe, studije potvrđuju da osobe koje redovno rade trening snage imaju smanjenu bol u slučajevima artritisa, čak više nego u slučaju uzimanja tableta za smanjenje bolova. Osim toga, trening snage poboljšava mentalno zdravlje, umanjuje depresiju i poboljšava kvalitet sna.

Izgledaćete super u kupaćem kostimu

Uz sve zdravstvene prednosti bavljenja sportovima snage, jedna od dodatnih prednosti jest i učinak ove vrste aktivnosti na fizički izgled, što je posebno važno leti kad je odeće malo, a i vreme je odlazaka na plažu, u kupaćem kostimu. Baš zbog toga, u treningu trebamo biti redovni i u letnjim mesecima uoči odlaska na godišnji odmor. Redovni treninzi snage održavaju mišićni tonus, a to je upravo ono što čini dobar izgled u kupaćem kostimu.

Dakle, iako će se teretane s velikim vrućinama značajno isprazniti, vrlo je važno u ovom delu godine održati svoj vežbački režim. Držanjem uhodanog ritma treninga i bez preskakanja treninga, održavaćete formu i izgledati vrhunski u svakom trenutku.