12.02.2018

Maksimalni sportski učinak kroz legalno dopingovanje



Eskimi, koji većinom jedu samo meso, su svedoci tome da ljudi mogu da opstanu na mesu. Ali Eskimi po proseku žive samo 68 godina i imaju dva puta veću stopu mortaliteta od moždanog udara nego drugi narodi. Znači, mi možemo da opstanemo na mesu, ali prosperiramo samo na biljnoj ishrani. Ali šta ako nećemo samo da prosperiramo već da postignemo maksimalni sportski učinak?

Da li postoji način da se dopingujemo biljkama? Da! Azot oksid, azot oksid, azot oksid.  Azotni oksid je jedna od najvažnijih molekula u telu i ima milion funkcija.
Jedna funkcija je da proširuje tvoje arterije i time omogućava veći protok krvi kroz tvoje telo. Vazduh koji udišeš ulazi u tvoja pluća, u plućima kiseonik ulazi u krv, zatim srce pumpa tu krv širom tela. Dok hodaš, arterije su ti određene širine, zatim kreneš da trčiš, arterije se proširiju i omogućavaju da veća količina krvi s kiseonikom dođe do tvojih ruku, nogu, trbušnih mišića, mozga.

Druga funkcija je da sprečavaju da tvoje arterije postanu krute. Krute arterije ne mogu da se šire i time sprečavaju maksimalni protok krvi do delova tela. Ako čekaš slobodno bacanje i onda odma zatim kreneš da trčiš, tvoje telo zahteva više krvi s kiseonikom, ali ako su ti arterije ukrućene onda ne dobijaš maksimalnu dozu.
Treća funkcija je da omogućavaju tvom telu da značajno efikasnije proizvodi energiju.  koristeći istu količinu kiseonika. Trčiš i vežbaš brže bez da ti srce kuca brže! Više energije, a manje umora! Ovo je do nedavno smatrano nemoguće.

Odakle možeš da dobiješ azot oksid? Od cvekle i zelenog lisnatog povrća! Ni suplementi ni steroidi ne mogu da se uporede sa onim što cvekla i zeleno lisnato povrće može da učini. Cvekla je prirodan steroid i zato kada se nađeš na pijaci, slobodno kaži, „Komšo, pošto steroidi?“

Za maksimalnu sportsku performansu, dva do tri sata pre intenzivne sportske aktivnosti pojedi jednu ili više sirovih ili kuvanih cvekli s veličinom prečnika oko 7.5 cm.

Ali to nije sve.

U roku od samo 30 minuta, obrok pun soli, što znači tipična količina soli koja se konzumira uz običan obrok, može da znatno ukruti tvoje arterije i smanji proivodnju azot oksida!

I zadnje, ali ne manje važno.

Biljno ulje je 100% čista mast lišena vode, vlakna i većine hranljivih sastojaka koja u roku od samo tri sata nakon obroka oštećuje i značajno pogoršava funkciju endotela odnosno arterija. A devičansko maslinovo ulje?

„NIKAKVO ULJE! Ni maslinovo ulje, što ide protiv mnogih drugih saveta o takozvanim dobrim mastima. I mononezasićene i zasićene masti u uljima štete endotelu, unutrašnjem omotaču arterija, i ta povreda je kapija koja vodi do vaskularnih bolesti. Nije bitno da li je to maslinovo ulje, kukuruzno ulje, kokosovo ulje, ulje kanone ili bilo koje drugo ulje. Izbegavaj SVAKO ulje.“ - Dr. Kaldvel Eselstin, osvajač zlatne medalje u veslanju na Olimpijskim igrama i hirurg koji se hrani biljnom ishranom od 1984. godine

I kada počneš da rasturaš i postižeš neverovatno rezultate, zapamti da to što radiš prosto nije fer prema onima koji jedu standardno :)

I kada završiš, za brz oporavak i što manje upale, vidi da pojedeš što više hrane koja je bogata antioksidantima (npr. bobice, zeleno lisnato povrće, limun, pomorandže, grejpfrut) i hrane koja je bogata antiinflamatornim omega 3 masnih kiselinama (npr. orasi, zeleno lisnato povrće, čia i lan).

I sanjaj, diši i živi ove tri reči: endotel, azot oksid, zeleno lisnato povrće

U zdravlje!

Matija Bilješković

Bivši fudbaler, Lincoln College, SAD, NJCAA 1. divizija. Hrani se biljnom ishranom od 2013. godine. Zvanični sajt: www.matija.rs
FOTOGALERIJA
Maksimalni sportski učinak kroz legalno dopingovanje
Maksimalni sportski učinak kroz legalno dopingovanje
Maksimalni sportski učinak kroz legalno dopingovanje
Maksimalni sportski učinak kroz legalno dopingovanje

BLOGOVI