17.06.2017

Treningom protiv raka dojke



Kada je reč o zdravlju, postoji nekoliko aspekata u kojima su žene različite od mušaraca. Na primer, žene drugačije reaguju na dijete i različite režime treninga i imaju veći stepen rizika od srčanih bolesti. Povodom Nedelje zdravlja žena koja je širom sveta obeležavana u mesecu maju, objavljene su preporuke u vezi sa fizičkim aktivnostima koje nežnijem polu mogu pooći da žive zdravije i duže

Stres
Žene su često u situaciji da žongliraju obavezama – posao, deca, domaćinstvo… I to ume da bude veoma stresno. Istraživanja govore da da vežbanjem žene nogu značajno redukovati stres i povećati mentalne kapacitete, poboljšati raspoloženje posebno tokom trudnoće, a ako studiraju, trening će im svakako pomoći da se lakše i efikasnije izbore sa ispitima. Energičan trening preporučuje se adolescentkinjama koje imaju problem sa čestim promenama raspoloženja ili pate od nesanice.

Telesna masa
Statistike govore da su žene sklonije gojenju od muškaraca. Časopis Američke zdravstvene asocijacije (Journal of the American Medical Association) piše da čak 35 odsto muškaraca i čak 40 odsto žene imaju problem sa prekomernom telesnom masom. Žene su, u skladu s tim, u većem riziku od dijabetesa, srčanih oboljenja i nekih oblika kancera. Dobra vest je da je trening jedan od najboljih načina da se ovaj problem drži pod kontrolom.

Preventiva malignih bolesti
Fizička aktivnost provereno smanjuje rizik od nekoliko vrsta raka uključujući malignitete dojke i endometijuma. Redovni treninzi pomažu u otklanjanju recidiva ove opake bolesti i smanjuju negativne simptome poput depresije i hronične iscrpljenosti, čak i u toku samih terapija.

Zdravlje srca
Srčane bolesti su vodeći uzrok smrtnosti kod žena. Istraživanja kažu da je upražnjavanje fizičkih aktivnosti proveren način da se rizik od oboljevanja srca značajno redukuje.

Zdravlje kostiju
Žene su izložene riziku od oseteoporoze znatno više od muškaraca. Naročito u zrelijem dobu, smanjenje gustine gostiju može dovesti do preloma i niza drugih problema prouzrokavanih time. Niz studija dokazuje da kontinuirano fizičko vežbanje pomaže održavanju gustine kostiju kod devojaka i žena, a neke govore i da se mineralna struktura skeleta podstaknuta treninzima obnavlja.  

BLOGOVI